Dietalinie - krabičková dieta je pro všechny z Vás, kteří chcete bez zbytečných starostí změnit životní styl.
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
S krabičkovou dietou Dietalinie Vaše tělo ožije!
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
S krabičkovou dietou Dietalinie Vaše tělo ožije!
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
S krabičkovou dietou Dietalinie Vaše tělo ožije!
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
Krabičková dietaod Dietalinie.cz
www.dietalinie.cz


Nestíhám jíst!?

Ne nadarmo se říká, jezte 5x denně v rozmezí dvou až tří hodin, víte proč? 
Pokud není strava pravidelná a jíme třeba 2x -3x denně, Vaše tělo nedostává dostatečný příjem energie na celý den a začne z ní šetřit tak, aby v době kdy tělu nedáte žádný přísun energie, mělo z čeho čerpat. Tím pádem začnete paradoxně i přibírat. Pokud jíte pravidelně 5-6 porcí za den, pak rovnoměrně rozložíte příjem energie a tělo nebude mít potřebu cokoliv ukládat. 

Co dělat když nemám čas správně a pravidelně jíst 
Ano, fráze „nemám čas“, je v dnešní uspěchané době velmi oblíbené spojení.
Člověk se snaží stíhat práci, rodinu, přátelé… Ale na sebe už tolik času nemá.
Musíte si uvědomit, že udělat si čas na jídlo je jednou z vašich základních potřeb. 

Největším problémem je totiž obvykle to, si jídlo nachystat. Když už máte jídlo připravené, není problém ho sníst třeba v autě. I když to taky není úplně správně, lepší si ho sníst při čekání v koloně aut, než nejíst vůbec.

Začněte si připravovat jídla dopředu, v rychlém čase. Jde to! Nezabere Vám to mnoho času a vy budete pravidelně jíst. Jak na to?

SNÍDANĚ JE ZÁKLAD DNE!
Na to nikdy nezapomínejte. Nachystejte si snídani, i kdybyste měli vstávat o 15 minut dřív. 

Co snídat? 
Nachystejte si ideálně žitné pečivo s čímkoliv, co máte rádi a k tomu zeleninu. Dejte si snídani do krabičky a najezte se v klidu v autě při cestě do práce. Nebo si kupte pohankovou kaši, tu jsem si v poslední době hodně oblíbila. Je to rychlé a chutné. Chutná jak krupicová kaše. Stačí ve zdravé výživě koupit pohankovou kaši 400g za cca 35 Kč. Tuto směs zalijte horkým mlékem nebo vodou. Ochuťte třeba medem a posypte kakaem. Pohanka je velmi zdravá. Šup s tím do krabičky a za 5 min je hotovo. Na snídani si dejte, co máte rádi, klidně i buchtu od babičky. Tady nemusíte mít výčitky. :-)

JAKO DRUHÉ JÍDLO NÁSLEDUJE SVAČINA 
Ano i ty jsou nutné jíst. Na dopolední svačinu si dejte kus ovoce, jablko, banán, ořechové tyčinky, jogurty (cokoliv co nemusíte chystat dopředu).

OBĚDY V KVALITNÍ FORMĚ
S obědem je obvykle potíž.
Miluji Itálii, ptáte se proč? Byli jste někdy jako turisté v Římě? Zajděte si v jejich pracovní den na oběd. Italové sedí poklidně u stolu a v klidu obědvají svoje těstoviny, saláty, pizzy a k tomu upíjejí sklenku vína. V České republice nám zaměstnavatelé dovolí maximálně 30 minut pauzu na oběd, kdy do sebe honem jídlo naházíme, abychom si stihli ještě odskočit a vyřídit soukromý telefon. No jo to jsme my Češi. 

Co v takových situacích? 
Pokud jste ten šťastný a můžete si společensky odskočit s kolegy někam na meníčko, važte si toho. Pokud to nestíháte a odbýváte se kusem chleba, pak děláte zásadní chybu. V práci potřebujete být soustředění a najezení (hlavně kvalitně najezení). Když si dáte rychlý řízek, bude Vám těžko a nebudete dobře myslet. Dejte si, co máte rádi ale ve zdravé podobě. I to totiž jde! 

Oběd si nachystejte den předem
Když se dostanete po celém dni domů, uvařte si oběd na další den. Například těstoviny s omáčkou jsou rychlé a za půl hodiny máte hotovo. Kus-kus se zeleninou, nebo třeba rizoto. Tyto jídla jdou udělat do půl hodiny a ani u toho nemusíte stát. 

DRUHÁ SVAČINA JE NEZBYTNOSTÍ. STAČÍ JEJÍ LEHKÁ VARIANTA.
Kámen úrazu jsou druhé svačiny. Končí vám pracovní doba a vy se těšíte pryč z práce. Jdete s přáteli ven, nebo domů, ale zapomenete se u toho najíst a tak se k dalšímu jídlu dostanete až večer. Takhle teda ne! 

Určitě už jste zažili situaci, že jste se v průběhu dne nedostali k jídlu a tak jste na oplátku večer doma snědli vše, co Vám přišlo pod ruku. Jakmile svému tělu nedáte to, co potřebuje, pak sníte všechno, na co přijdete. Tedy až do chvíle, kdy se vám udělá těžko, a přijdou výčitky. Jde se tomu ale vyvarovat velmi lehko.

Na svačinu si dejte něco lehkého. Kus zeleniny, neochucený jogurt nebo kefír a moje oblíbené smoothie. 

Co jsou vlastně smoothie? Jde o rozmixované ovoce a zeleninu. Nejlepší na tom je, že díky smoothie do sebe dostanete denní dávku vitamínů, které potřebujete. Zde se inspiraci meze nekladou. Udělejte si smoothie z čeho máte rádi, přidejte k tomu trochu vody, mléka nebo jogurtu ať je to pitelné, dejte do lahvičky a vypijte na svačinu.
Na smoothie nic moc nepotřebujete, stačí ovoce, zelenina a tyčový mixér. V reklamách Vás navádí kupovat si na to předražené přístroje. To ale nedělejte, v každé domácnosti najdete obyčejný tyčový mixér a ten Vám opravdu stačí.

Tipy na smoothie:
  • Avokádo s banánem a kokosovým mlékem. 
  • Ovocný mix
  • Ovesné vločky s banánem, avokádem a kokosovým mlékem (vhodné na snídani)
  • Špenátové smoothie s jablíčkem. 
Zaměřte se na sezónní zeleninu a ovoce. To je pro naše tělo nejvhodnější.
Do smoothie přidejte chia semínka.Uvidíte, že si smoothie zamilujete.

VRCHOLEM DNE JE VEČEŘE

Po celém dni je čas na večeři. Já jsem si poslední dobou zamilovala krémové polévky. Jedna věc je, že zasytí, ale hlavně jsou rychlé a zdravé. Dělejte je hustší, ať po nich nemáte hned hlad. Vyzkoušet můžete například brokolicový krém, čočkový krém nebo hrachový krém.

Mezi mé oblíbené patří fazolový krém, který vlastně vznikl z nouze, když jsem doma neměla moc surovin k vaření. Večeře z toho však vyplynula chuťově vynikající, která nás navíc pořádně zasytila i zahřála.

Fazolový krém podle mého receptu, Vám zabere maximálně 15 min se vším. 
Ingredience:
  • 1x konzerva červených fazolí v rajčatovém nálevu
  • 1x konzerva bílých fazolí
  • 1x cibule
  • koření dle chuti
  • česnek
  • mléko či smetana
Postup:
  • Orestujte cibulku s česnekem na olivovém oleji. 
  • Přidejte obě dvě konzervy fazolí s trochou vody a bujón. 
  • Chvilku povařte a pak rozmixujte tyčovým mixérem. Zjemněte mlékem či smetanou. 
  • Podávejte s nastrouhaným sýrem. 
  • Podle chuti můžete přidat klobásu nebo slaninu.
Jestli máte rádi Indiánskou polévku z fastfoodu tak tady ta chutná stejně.

Polévka z červené čočky
Tato polévka není tak úplně krémová, ale já ji dělám hodně hustou, často až na kaši a vzhledem k tomu, že červená čočka se dá lehce rozvařit tak vypadá téměř jako krém. 

Ingredience:
  • 1x cibule
  • česnek
  • červená čočka
  • bujón
  • koření
  • trochu těstovin
Postup:
  • Orestujeme cibulku a česnek.
  • Zalijeme vodou s bujónem a přidáme propláchnutou červenou čočkou. 
  • Jakmile polévka vaří, přidáme trochu drobných těstovin (nemusíte, já je tam mám ale ráda)
  • Dochutit kořením a je to. 
Já osobně téměř všude dávám chilly a curry. Samozřejmě nezapomeňte na sůl a pepř. 
Tato polévka vám zabere rovněž maximálně 15 min. Dáte vařit a mezitím si můžete dát  sprchu nebo poklidit. 


Závěrem bych tedy ráda shrnula, že když po práci přijdete domů a uvaříte si oběd na další den, k večeři rychlou krémovou polévku nebo salát, na svačiny si namixujete smoothie, který vám klidně 3 dny vydrží v ledničce, tak zjistíte, že strávíte dohromady cca hodinu v kuchyni a budete mít co jíst. Není tedy nejvyšší čas, přestat se vymlouvat a jít naproti svému plnému zdraví? 







Zpět na blog


Váš BMI je
BMIklasifikace
< 18,5podváha
18,5 - 24,99optimální váha
25 - 29,99nadváha
30 - 34,99obezita prvního stupně
35 - 39,99obezita druhého stupně
> 40obezita třetího stupně