Dietalinie - krabičková dieta je pro všechny z Vás, kteří chcete bez zbytečných starostí změnit životní styl.
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
S krabičkovou dietou Dietalinie Vaše tělo ožije!
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
S krabičkovou dietou Dietalinie Vaše tělo ožije!
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
S krabičkovou dietou Dietalinie Vaše tělo ožije!
Na každý den pro Vás připravíme 5 porcí nutričně vyvážených jídel, které dovezeme k Vám domů nebo zaměstnání. Krabičkovou dietu si můžete také vyzvednout osobně na naší provozovně v Šebrově.
Krabičková dietaod Dietalinie.cz
www.dietalinie.cz


Podzimní dýňové slavnosti

Podzimní dýňové slavnosti

Mnoho lidí má o dýni předsudky a často ji ani nevyzkoušeli.
Já ji taky neznala, až když před pár lety za mnou přišla kamarádka, že si uvaříme oběd a přinesla dýni. 
Nikdy před tím jsem jí nejedla.  Nevěděla jsem jestli je vůbec chutná, a nebo je to zase nějaký trend, o kterém se říká že se musí jíst, protože je to zdravé a tak ”chutná všem.“
Uvařily jsme si klasický dýňový krém. A od té doby je dýně v podzimních dnech často na mém jídelníčku. 
V té době jsem ani nikterak neuměla vařit. Dýňový krém je opravdu jednoduchý. Receptů je hodně, ale já sem si oblíbila tento a můžu říct, že opravdu chutná.
Celkem jsem si oblíbila čtyři recepty z dýně. 


Recept: DÝŇOVÝ KRÉM
Ingredience: 
  • Jedna dýně Hokaido (já používám Hokaido často, protože se nemusí loupat, stačí jen slupku pořádně umýt)
  • dvě menší mrkve nebo jednu větší
  • Jednu cibuli
  • pár stroužků česneku (podle chuti)
  • Bujón nebo vývar (jak kdo má rád, já vařím hlavně z hovězího bujónu)
  • a koření (bobkový list, curry, kajenský pepř - nebo jiné chilly pokud máte rádi)
Postup:
Hokaido dýni omyjeme, rozpůlíme a vydlabeme semínka. Očistíme mrkev a nakrájíme na kolečka.
Hokaido dýni nakrájíme na kostičky. Nadrobno nakrájíme cibulku a orestujeme ideálně na olivovém nebo řepkovém oleji. Než cibulka zesklovatí, přidáme na plátky nakrájený česnek, dýni a mrkev, chvilku vše společně restujeme a pak zalijeme vodou s bujónem a kořením. Za cca 15 minut bude dýně měkká. Bobkový list vytáhneme a polévku tyčovým mixérem rozmixujeme. Přidáme trochu mléka nebo smetany. Podle chuti. Polévku dochutíme pepřem, solí, curry, chilly atd. tak aby vám chutnala. A je hotovo.
Při servírování můžete do krému přidat sýr, slunečnicová nebo dýňová semínka, opečený chleba… cokoliv máte rádi.

Proč bychom měli dýni zařadit do našeho jídelníčku?

Dýně je zelenina a má blahodárné účinky pro naše tělo. Do zdravého životního stylu opravdu patří.
Je cenným zdrojem hořčíku, draslíku, mědi, selenu, sodíku, chlóru, železa, zinku, fosforu, vitamínu A, alfa-karotenu, luteinu. Dále obsahuje bílkoviny, vysoce kvalitní nenasycené mastné kyseliny, omlazující kyselinu nukleovou a vlákninu.
Konzumace dýně výrazně posiluje imunitní systém, uklidňuje nervy, napomáhá správné činnosti srdce, snižuje hladinu tuků v krvi, podporuje správou funkci slinivky, působí močopudně, ulevuje chorobám ledvin, celkově regeneruje tělesné buňky, pomáhá při revmatismu, dně a ateroskleróze. Obsah vlákniny velmi dobře působí na trávicí trakt, hlavně při vylučování toxinů z těla ven.
Já mám osobně ráda jednoduché a rychlé recepty, ale „Dýňové bramboráky“ takhle při nedělním obědě opravdu stojí za ten čas strávený v kuchyni. Vlastně je to stejný jako bramborák, akorát bez mouky a s dýní. 

Recept: DÝŇOVÉ BRAMBORÁKY
Ingredience:
  • Dýně Hokaido (můžete vyzkoušet i jinou)
  • Dvě střední brambory
  • Česnek
  • Majoránka
  • Sůl
  • Pepř
  • Vejce
Postup:
Omyjeme a nastrouháme dýni Hokaido. Stejně tak nastrouháme brambory a smícháme s dýní. Přidáme, česnek, sůl, pepř a majoránku a vejce. Vše zpracujeme dohromady. Na rozehřátou pánev kápneme olej pokud možno řepkovej. A smažíme jako klasický bramboráky.
A je hotovo.
K tomu doporučuji udělat si dip. Bílý jogurt smícháme s bylinkami dle vašeho výběru, sůl, pepř a koření jaké máte rádi.


Moje babička dělává dýňové zelí. To musíte taky vyzkoušet. Tento recept ráda nechávám na babičce, ony ty jídla vlastně všechny chutnají nejlíp od babičky :-)
Ale je to opravdu jednoduché. Na tento recept nepatří dýně Hokaido, ale velkoplošná dýně Goliáš. Tento druh dýni zná určitě každý, často se totiž vyřezává na Halloween :-) Bohužel se tato dýně musí oloupat, takže je to trošičku pracnější.

Recept: DÝŇOVÉ ZELÍ
Ingedience:
  • Dýně Goliáš
  • Cibule
  • Cukr
  • Sůl a pepř
  • Ocet
Postup:
Cibuli nakrájíme nadrobno a orestujeme na oleji. K cibuli přidáme trochu cukru na zkaramelizování. Pak už přidáme očistěnou nastrouhanou dýni a trochu podlijeme vodou, abychom ji pěkně podusili. Přidáme koření. Jakmile je dýně měkká cca 10-15 minut dochutíme ji octem a kořením zase podle chuti.
K tomuto zelí se hodí jak už knedlík, tak i gnocchi, halušky, nebo i brambory.

Někde jsem četla, že v podzimním období by člověk měl jíst dýni alespoň 4x týdně.
Proto přináším i čtvrtý recept na moji milovanou dýni.

Recept: PEČENÁ DÝNĚ SE SÝREM
Ingredience:
  • Dýně Hokaido
  • Sýr jaký máte rádi (modrý plísňový, gouda…)
  • Brusinky
  • Ořechy zase dle chuti
Postup:
Dýni Hokaido nakrájíme na menší kousky a rozložíme na vymazaný plech. Posolíme, opepříme a dáme péct na 200 stupňů do změknutí cca na 15 min. Jakmile je dýně měkká posypeme ji sýrem, ořechy, chia semínka nebo lněnými semínky (pokud máme) a necháme vše dohromady zapéct.
Zapečenou dýni můžete konzumovat samostatně, já k ní mám ráda rukolový salátek. Rukolu zalijeme dresinkem s olivového oleje, dižónská hořčice, worcestrová omáčka a citrónu. (stačí trochu) a je hotovo.


DOBROU CHUŤ :-)
 

Zpět na blog


Váš BMI je
BMIklasifikace
< 18,5podváha
18,5 - 24,99optimální váha
25 - 29,99nadváha
30 - 34,99obezita prvního stupně
35 - 39,99obezita druhého stupně
> 40obezita třetího stupně